Najbolji način da osvojiš dan

Način na koji započneš dan diktira tempo dana
i određuje ton tvog raspoloženja

Kako bi iskoristio vreme koje imaš na raspolaganju i postigao zadovoljavajući tempo, dobra ideja je da po ustajanju uradiš što više stvari koje će te pokrenuti umesto da se izležavaš do polaska na posao ili da spiskaš sat-dva na društvene mreže. Osvoji jutro i osvojićeš dan.

Volim da mi jutro počne spontano i neću da živim kao programiran

Slažem se. Svako radi šta hoće i nismo svi isti.  Sve zavisi od stepena tvoje radoznalosti i spremnosti da radiš ono što je dobro za tebe a ne samo ono što ti se dopada ili što si navikao.
Ne može niko da odluči umesto tebe niti da te ubedi da radiš nešto što ne želiš.

Moja jutra su počinjala uz kafu i cigarete i to je bio moj dugodišnji ritual koji godinama nisam pomišljao da menjam i baš sam uživao u svakom dimu i svakom gutljaju kafe. Dok nisam shvatio da u mom životu ima previše stvari u kojima uživam a koje mi ne donose dobro. Za mene je to bio jasan signal da je vreme da se nešto promeni. Promenio sam očekivanja koja imam od sebe i otpočeo proces menjanja i formiranja novih navika.

 I pošto nisam znao odakle da počnem, počeo sam ujutru, promenom jutarnjeg rituala.

Ustajanje na prvi alarm i nameštanje kreveta

Kao što pucanj na startu označava početak trke, tako i alarm označava početak novog dana. Ako planiraš da osvojiš dan – ne želiš da kreneš prekasno.
Svako u toku dana ima na raspolaganju isti broj sati – i prosjak i milioner i zato je od ključnog značaja kako se ophodiš prema vremenu, jer to je jedini neobnovljivi resurs.

Ako odložiš alarm pola sata svakog jutra, prespavaš 22 smene od 8h na godišnjem nivou!

Kada se oglasi alarm, to je znak da ustaneš i namestiš krevet. Osećaj da si uradio šta je ispravno čim otvoriš oči, pozitivno doprinosi tvom samopozdanju.

Pre nego pomisliš bilo šta kad otvoriš oči, probudi zahvalnost u sebi. Nije baš svako dobio priliku da se danas probudi – ti jesi. Postoji još mnogo toga što uzimaš kao nešto što se podrazumeva, pa nije loše da skreneš sebi pažnju na to kako bi ti bilo bez tih stvari.
Lista zahvalnosti je idealan podsetnik.  Zahvalnost ima moć da totalno eliminiše nezadovoljstvo koje nam narušava fokus i pljačka energiju koju treba usmeriti na stvari koje su važne.

Pronađi razlog za osmeh i naći ćeš Sunce iza kišnih oblaka

Pre nego što se umiješ hladnom vodom i opereš zube, mahni svom liku u ogledalu i nasmej se bez nekog posebnog razloga. Mozak će pokupiti taj osmeh i nećeš imati pojma zašto se osećaš dobro.

Onda sledi umivanje iznutra, sa pola litre vode, da se pokrene metabolizam. B kompleks vitamina i Vitamin C se najbolje apsorbuju kada je želudac prazan, tako da je to odlična prilika da podržiš svoj organizam.

Fizička aktivnost

Ovo je nezgodan deo, jer razni ljudi imaju razne asocijacije kada je u pitanju fizička aktivnost. Ujutru je dovoljno da uradiš nekoliko vežbi istezanja, trčanja u mestu ili nekoliko čučnjeva da aktiviraš mišiće i pripremiš telo za novi dan. Znači ne treba ti ni članska karta za teretanu ni patike ni personalni trener da bi uradio par jutarnjih vežbi.
– Nemam naviku – i – nemam prostora – su najčešći izgovori.
Protivotrov za svaki izgovor bi mogao da bude:

Petominutno razgibavanje

Ne moraš da budeš profesionalni sportista da bi odradio jedno brzo razgibavanje, naravno umerenim tempom. Tom odlukom mozak komunicira telu da je vreme za buđenje i počinje niz metaboličkih procesa, između ostalog i lučenje hormona koji će ti doneti osećaj zadovoljstva.

Tuširanje

Kombinacija toplog i hladnog tuša nakon treninga će učiniti da se osećaš još svežije i pritom ćeš učiniti dobro svojoj koži i svom imunom sistemu. A ako imaš hrabrosti da izdržiš malo hladne vode onda nema toga s čime nećeš moći da se suočiš tokom dana, jer realno nema mnogo gorih stvari od hladnog tuša.

Doručak

Važno je uneti kvalitetnu hranu bogatu proteinima, vitaminima, mineralima, antioksidansima. Možeš se konsultovati sa nutricionistom i biti bolje ili skromnije tehnički opremljen (blender, sokovnik itd.) ali, poenta je da pružiš organizmu šta mu je potrebno. Ako znaš šta treba – super, ako nisi siguran, pitaj, izguglaj. Ishrani treba posvetiti dovoljno pažnje ali ne moraš nužno otići u krajnost. Kao kad sipaš gorivo u automobil, znaš da ne bi valjalo da natočiš dizel u benzinca ali što se samog kvaliteta goriva tiče tu možeš i da progledaš kroz prste, dakle koristiš ono što ti je dostupno. Takođe kao što znaš koliko kilometara možeš preći sa određenom količinom goriva, tako treba da znaš i koliko ti je potrebno da preguraš do sledećeg obroka.

Ciljevi i planiranje

Šta me sve to danas očekuje od obaveza? Šta ću uraditi za sebe? Šta ću uraditi za druge? Kako ću se nositi sa poteškoćama?

Iako se možda čini da postavljanje ciljeva i planiranje aktivnosti za naredni dan neće imati mnogo uticaja na to kako će se dan odigrati, to je samo pogrešna pretpostavka. Kad isplaniraš dan, manje toga ćeš zaboraviti da uradiš a svakako ćeš uraditi više nego da nisi ništa isplanirao.

U zavisnosti od toga šta treba da uradiš u toku dana i na čemu želiš da radiš, napravi spisak i zagledaj se u njega par minuta dok misliš o koracima koje ćeš preduzeti. Da bi izbegao teskobu i razočarenje u slučaju da nešto iskrsne što će ti poremetiti planove (a to se dešava gotovo uvek), pokušaj da predvidiš što više stvari koje bi mogle da ti se ispreče na putu kao i kako ćeš reagovati ako stvari ne ispadnu kako si isplanirao i manje ćeš se iznenaditi a možda i uspeti da  situaciju okreneš u svoju korist. Planiranje i postavljanje ciljeva je alat, vrsta podsetnika a ne pisanje sudbine.

I na kraju, pronađi mesta za malo tišine, opusti se makar 5 minuta i ne razmišljaj ni o čemu.
Na kraju krajeva, svako od nas radi najbolje što ume.

„Ne treba se plašiti niti gubiti nadu ili volju i napuštati svoju nameru ako te izda sreća, pa ono što radiš ne ispadne onako kako to pravi principi zahtevaju. Ako pretrpiš neuspeh, moraš svoj posao ponovo započeti, moraš biti zadovoljan ako veći deo tvojih radnji bude dostojan čoveka, i moraš voleti ono čemu si se ponovo vratio.“

Marko Aurelije

Kako se ti budiš ?

Piši nam na nowistime.life@gmail.com

Zaprati nas na instagramu i pretplati se na besplatnu dnevnu dozu motivacije i inspiracije.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s