6 Načina da ostaneš normalan u karantinu

Čovek se lako navikne na dobro. Navikne se čovek i na ono što mora. U svakom slučaju, jedan od razloga zašto smo opstali kao ljudska vrsta jeste – sposobnost prilagođavanja.

Daleko od toga da nismo spremni za ovako nešto, naprotiv, niz psiholoških reakcija i osećanja se dešavaju kako bi nam pomogli da se prilagodimo.

Prvo se javlja zbunjenost, onda se pokreću odbrambeni mehanizmi poput negiranja opasnosti i racionalizovanja, zatim strah i panika.

Sledi period snalaženja i preduzimanje neophodnih mera u kome neki ljudi nažalost gube sposobnost racionalnog razmišljanja pa zato imamo prazne rafove i više toalet papira nego što je potrebno

No ipak niko zbog toga nije ni glup ni loš čovek. Jednostavno iz straha za sopstveni život i živote bliskih ljudi (za koje moramo preuzeti odgovornost) racionalno razmišljanje nažalost nije uvek u prvom planu. Ako nadvladaš strah onda postaneš svestan da nisi sam i možeš da misliš i o drugim ljudima, ako strah nadvlada tebe onda grabiš, otimaš, kradeš, biješ se.

Na kraju se jednostavno navikneš, naučiš da se nosiš sa situacijom. Koliko dugo će ti trebati i kako će izgledati proces prihvatanja zavisi od tvog karaktera i načina na koje održavaš mentalnu higijenu, odnosno kako provodiš svoje vreme.

Slede 6 proverenih načina kako da ostaneš normalan u izolaciji

Prvo i najvažnije – Tišina.

Ako je pranje ruku imperativ kada je lična higijena u pitanju, onda je vreme provedeno u tišini neizostavni deo održanja mentalne higijene. Inače je dovoljno 15 minuta ujutru nakon ustajanja ali obzirom na okolnosti, 3 puta po dvadeset minuta u toku dana pomaže da se osveži i smiri um, jer u tišini ima dovoljno mesta i za brige i za strahove, koje ovih dana ima svako ko je dovoljno iskren da prizna. Ostani smiren ne znači mnogo ako nemaš ideju kako. Ako ti tišina pak nije dostupna, onda sluške u uši, muzika za opuštanje, tajmer na dvadeset minuta, fokus na disanje, jer ako ne nađeš način da se smiriš i opustiš , onda logično – postaješ nervozan a šta drugo možeš da radiš kad si nervozan nego da uzmeš da jedeš, da grickaš, da prezalogajiš…

Kad je hrana u pitanju…

Odredili smo tačno vreme kad jedemo i koliko jedemo i toga se pridržavamo jer prvo smatramo da je neodgovorno jesti više nego što je neophodno u ovom periodu, drugo odlično se osećamo sa dva obroka dnevno. Ako želiš da znaš više o beneficijama promišljenog gladovanja, koje podrazumeva da između poslednjeg i prvog obroka prođe od 14 do 16 sati, poseti zdravaishrana.org

Kontrola informacija

Najvažnije jeste ograničeno vreme na društvenim mrežama.
Sposobnost upravljanja pažnjom omogućava da se distanciraš od haosa, što je neophodno da bi ostao normalan. Par dana sam pratio situaciju u medijima bez kontrole i to mi je bukvalno nanelo niz psihičkih povreda, stvorilo osećaj konfuzije i sad ne gledam vesti više od 20 minuta dnevno, ni vesti ni društvene mreže, jer realno mi više nije potrebno da bih ostao u toku. Umesto toga čitamo knjige i gledamo online kurseve i mnogo lakše se živi, a i ponešto se i nauči.

Fizička aktivnost

Nije preporuka ni savet, već je obavezna, jer ako nisi u pokretu – bukvalno propadaš. To znači da postaješ laka meta i svih ostalih bolesti a nikako ti nije u interesu da oslabiš imunitet, sada. Ima toliko onlajn treninga na youtube-u a nemanje vremena više nije validan izgovor. Pokreni se i uradi nešto dobro za sebe. Istezanje, trčanje u mestu, sklekovi, čučnjevi, trbušnjaci – samo jako.

Kreativna aktivnost

Važno je da se pokrenu vijuge u kreativnom pravcu, jer to verovali ili ne, doprinosi mentalnom zdravlju i jača imuni sistem. I sređivanje stana može da bude kreativna aktivnost, pisanje, crtanje, pokušaj crtanja se isto računa, pa i pevanje, što da ne, ako ukućani imaju dovoljno tolerancije naravno 🙂

Kontakt sa porodicom i prijateljima

Ne čekaj da te drugi zovu, ne meri ko te je kad zvao i ko te je pitao kako si a ko nije, ne pretpostavljaj da ćeš znati kako će se odvijati razgovor na osnovu toga što dobro poznaješ te ljude, jer u protivnom ostaješ uskraćen za perspektivu a pritom ćeš se osećati usamljeno. Preuzmi inicijativu da pronađeš neke druge teme za razgovor osim ovih aktuelnih mračnih koje se same nameću.
Ako se osećaš pomalo zbunjeno ili ako si zabrinut, budi siguran da nisi sam u tome a glas prijatelja ili drage osobe je više nego dobrodošao, ne samo tebi.

Za kraj molim te podeli ovo dalje sa ljudima do kojih ti je stalo ako misliš da bi im moglo biti od koristi. Hvala što pratiš Nowistime.life !

Stefan Petrović

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s